Staff / September 9th, 2015

In an interview with Die Zeit, Emilia talks about how Terminator Genisys was a dream come true for her. The article is in German, but in case there are fans who are either German or understand German you can read it below. A beautiful new photoshoot has also been released. I have added medium and low quality outtakes to the gallery. You can view them by visiting the following link.

Emilia Clarke traümt Terminator
Ich wollte aufspringen und schreien, aber es ging nicht.

Die Arbeit verfolgt mich oft in meine Träume. So auch zuletzt beim Dreh von Terminator Genisys. In neun von zehn Nächten träumte ich von meiner Rolle und den bevorstehenden Szenen. Zur Vorbereitung absolvierte ich ein intensives Training und lernte, wie man eine Waffe richtig hält und wie man kämpft. Davon war ich abends so ausgelaugt, dass ich müde ins Bett fiel und die wildesten Träume hatte. Leider blieben mir keine konkreten Szenen in Erinnerung, nur das Gefühl der Erschöpfung beim Aufwachen.

Mit dem Schlafen hatte ich ansonsten noch nie Probleme. Vor Kurzem las ich ein Interview, in dem jemand erzählte, er stelle sich beim Einschlafen vor, ein U-Boot zu sein. So ähnlich ist das auch bei mir: Ich lasse Stück für Stück los und tauche hinein in den Schlaf. Nur wenn ich besonders aufgekratzt bin vom vorangegangenen Tag, funktioniert das nicht. Dann versuche ich, mich an einem positiven Gedanken festzuhalten. Das hilft mir, runterzukommen.

Zum Schlafen brauche ich kein großes Bett. Im Gegenteil: Ich könnte im größten Queensize-Bett der Welt liegen und würde mich nachts trotzdem am äußersten Rand wie ein Embryo zusammenrollen. Genau so wache ich morgens auf. Ein Doppelbett? Für mich die reinste Platzverschwendung. Und doch lege ich großen Wert auf mein Bett. Bei uns gibt es ein Sprichwort, das besagt: Du verbringst die Hälfte deiner Zeit im Bett und die andere Hälfte in Schuhen – deshalb solltest du in beides investieren. Daran halte ich mich. Ich habe eine spezielle Auflage für die Matratze. Dadurch liege ich angenehm weich. Außerdem brauche ich viele Kissen und Decken. Ich mag es gemütlich.

Leider erlebe ich immer wieder Schlaflähmungen. Ich wache auf oder denke, ich sei aufgewacht, kann aber weder sprechen noch mich bewegen. Ich erinnere mich an eine Szene neulich: Aus dem Augenwinkel heraus glaubte ich ein Mädchen zu sehen. Es war komplett weiß gekleidet und lief langsam auf mich zu. Ich konnte nicht erkennen, was es von mir wollte. Die Situation war beängstigend. Ich wollte aufspringen und schreien, aber es ging nicht. Es war einfach schrecklich.

Dass ich immer wieder solche Momente erlebe, liegt vielleicht daran, dass ich ein sehr fantasievoller Mensch bin. Schon als Kind flüchtete ich mich in Tagträume, in meine kleinen Scheinwelten. Ich glaube an die Macht der Vorstellungskraft. Das reizt mich auch an der Schauspielerei: dass man durch das Geschichtenerzählen starke Botschaften vermitteln und Menschen berühren kann.

Einer meiner Lieblingsfilme, der genau das macht, ist My Fair Lady mit Audrey Hepburn und Rex Harrison. Ich war etwa fünf Jahre alt, als ich diesen Film zum ersten Mal sah. Die Geschichte zog mich völlig in ihren Bann. Es ist das klassische Motiv: ein Aufstieg aus der Armut. Einem jungen Mädchen wird das Werkzeug an die Hand gegeben, das es ihr ermöglicht, der Mensch zu werden, der sie sein will. Wirklich zauberhaft.
Anzeige

Emilia Clarke, 28, ist in London geboren. Bekannt wurde die Schauspielerin durch die Fantasy- Serie “Game of Thrones”, in der sie die Rolle der Drachenmutter Daenerys Targaryen spielt. Zurzeit ist sie an der Seite von Arnold Schwarzenegger in “Terminator Genisys” im Kino zu sehen.



Advertisement

Latest Photos
Game of Thrones


Game of Thrones
Daenerys Targaryen
News Photos IMDb

Nine noble families fight for control over the mythical lands of Westeros, while a forgotten race returns after being dormant for thousands of years.

 

Current Gif


Projects


Voice from the Stone (2017)
Verena
News Photos IMDb

Set in 1950s Tuscany, Voice from the Stone is the haunting and suspenseful story of Verena, a solemn nurse drawn to aid a young boy who has fallen silent since the sudden passing of his mother.



Above Suspicion (2017)
Susan Smith
News Photos IMDb

The chilling true story of a newly married FBI poster boy assigned to an Appalachian mountain town in Kentucky. There he is drawn into an illicit affair with an impoverished local woman who becomes his star informant. She sees in him her means of escape; instead, it’s a ticket to disaster for both of them. This scandal shook the foundations of the nation’s top law enforcement agency, ending in the first ever conviction of an FBI agent for murder.



Untitled Han Solo Film (2018)
Unknown
News Photos IMDb

Han Solo and Chewbacca’s adventures before joining the Rebellion, including their early encounters with Lando Calrissian.

Game of Thrones family
Elite and top affiliates
Support to the site

Emilia Clarke Daily can’t run without your help. I need money to improve the site with which I can buy pictures, purchase magazines to scan and other resources as well. Please donate if you want to support this site. Every little bit helps! Any help will be more than appreciated.

Help Out & Donate

You and all the people can help here and any help would be more than appreciated. The goal is to be your number 1 source to Emilia Clarke and for it, we need all the help you can give us. Anything you done will be creditted to you!

This site is always looking for pictures that we don’t have up, so if you have scans, stills, shoots or any other picture that we could use, send to us. Full credits will be given.

Site statistics
Site name: Emilia Clarke Daily
Site url: emiliaclarkedaily.net
Maintained by: Nicky
Hosted by: Flaunt
Opened: April, 2014
Hits:
Online fans:
Candids Policy

This fansite is strictly against any paparazzi or stalkerazzi pictures. We will not support any kind of bashing or privacy intrusion into Emilia’s life and/or the one of people around her. The gallery contains just paparazzi photos related to Emilia’s work, such as on-set photos and promotional related (arriving or leaving TV Shows…).

Disclaimer
© 2014-2017 emiliaclarkedaily.net.

This is an unofficial and non-profit fansite for the actress Emilia Clarke. This site has no contact with Emilia Clarke herself, or anyone representing her. Any images and multimedia are copyright to their rightful owners, and not to this fansite. No copyright infringement is intended.